Tovarasi, m-am mutat pe www.macrameu.ro!

Ar trebui sa fii directionat automat in cateva secunde. Daca nu, te rog apasa aici.

Ma ocup cu turul lumii - momentan prin America de Sud, iar dupa vedem. Probabil Asia.

joi, 13 ianuarie 2011

Fiesta Gaucho

Ajungem in Colonia Caroja dimineata. Il sun pe Federico si in 5 minute vine sa ne ia. Pare un tip cool si are muzica buna in masina. Casa lui este la 5 minute de statia de bus. Su mama, su segundo padre y su perro Truco sunt si ei acasa si ne intampina bucurosi de oaspeti. Ne punem la o masa - mai retrasa normal - si stam acolo 2 ore, fiindca eu discut mai mult decat mananc. Su papa este uimit de treaba asta si imi spune ca il fac chiar si pe el. Dupa economie, istorie, tigani ajungem si la politica, iar cand spun ca en la politica se mente mucho se blocheaza toti. Maica-sa imi comunica meseria sotului - politician. Ca sa o dreg le spun ca treaba cu mintitul in politica se refera la Romania, fiindca nu cunosc politica argentiniana. Rad cu toti cu jumatate de gura, ne ridicam de la masa si plecam in oras. Offff. Am inteles de asemenea de ce zicea ca vorbesc mai mult chiar decat el.

Pe drum Fede baga multa muzica veche, inclusiv Beatles. Dam geamurile jos, si incepem sa cantam/urlam si eu si Fede pe Don't pass me by. Ne vedem cu un prieten de-al lui si mergem sa vedem un highlight local.




Nu e vorba de mine, inca.

Mergem in oras. Fede care tot timpul o chestie numita mate din care bea o chestie numita mate.


Mate este bautura tipic argentiniana - un ceai fierbinte fara zahar. De fiecare data cand intalneste un prieten i-l da sa bea. I-l cer si eu si incep sa ofer mate tuturor - daca sunt fete si daca arata bine - fiindca femeile sunt mai sensibile si trebuie sa avem grija de ele, mai ales cand sunt tinere si fiindca frumusetea trebuie intretinuta. Inteleg deasemenea de ce este bautura tipica argentiniana - inlesneste muuult interactiunea umana. Ii spun lui Fede :"Vamos a tomar una cerveza". Fede incepe sa cante un cantecel compus pe loc ale caror singure versuri sunt Vamos a tomar una cerveza. Normal ca incep sa cant si eu cu el. Dupa ce luam berea, luam biletele pentru festival si eu o fata imi face un carton mare pe care scrie Bucuresti / Romania.

E 9 seara si suntem in fata stadionului impreuna cu vreo 20 de prieteni de-ai lui Fede. Cand intru in stadion am  un soc. Es magnifico.



Toata lumea si-a carat mancarea si bautura, cam ca la un picnic.Ne facem singuri sandwich-urile.


Concertul este super - se canta inclusiv The final Countdown, cantece Beatles, Michael Jackson. Todo en espanol:D.

Cantam, dansam, bem cu toti. Totul e la comun.



La un moment dat, ma uit in spate si vad o blonda. Incep sa vorbesc cu ea si se bucura enorm cand afla ca sunt din Romania. Port cu ea una dintre cele mai suprarealiste conversatii din viata mea. Ce credeti voi ca vrea sa stie? "Care sunt bogatiile economice ale Romaniei?" Ma blochez un pic, nu stiu cum sa interpretez intrebarea. Ma uit la ea - este foarte serioasa, pe o asemenea fata ironia nu are ce cauta. Adopt cea mai proasta varianta posibila - incep sa i le spun. Si mai ciudat este ca pare incantata de ce ii zic si vrea amanunte. Mda. Iau un pahar de Fernet din mana cuiva, i-l pun in mana si ii zic sa bea. Dupa jumatate de pahar, incepem in sfarsit sa discutam normal, dar descoperim ca nu avem ce. Ma intorc la concert. Dupa vreo ora incepe concursul.



Un gaucho cade dupa cal, vine ambulanta, dar toata lumea este relaxata. Ii spun Fede ca un om este ranit si sufera acolo, dar el imi raspunde ca se mai intampla si chestii din astea. Si atitudinea asta este impartasita de toata lumea.

Licoarea de care vorbeam mai sus, numita Fernet, are niste efecte foarte interesante. Diferenta dintre dans si umblat se estompeaza treptat si incepi sa sari etapele introductive cand cunosti oameni. Eu, de exemplu, ma arunc de gatul lor si urlu Que tal. Deoarece si ele consumasera Fernet, urla si ele Que tal inapoi. Scot afisul meu cu Bucuresti Romania si in momentul asta se isterizeaza complet. Mai iau in brate, ma pupa, facem poze si incepem sa dansam. Ma mut la urmatorul grup ca sa vad daca a fost o intamplare. Aceeasi reactie. Niciodata nu am fost mai mandru ca sunt roman. M-am abtinut sa le zic ca sunt din Berceni ca sa nu le innebunesc definitiv. Dupa mai multe Que tal-uri, observ ca desi sunt inconjurat doar de fetze prietenoase, nici una nu apartine lui Vali sau Fede. Ma panichez un pic si ii sun pe amandoi, dar Vali nu il aude iar Fede il uitase in masina. Stau si ma gandesc un pic si ajung la concluzia clara - Daca Que tal-ul m-a adus aici, tot el ma va ajuta sa ii gasesc. Asa ca incep sa merg din grup in grup in directia aproximativa din care mi se parea ca venisem. Dupa vreo 6 grupuri ii gasesc. A fost bine, fiindca boschetii de langa stadion nu mi se pareau o casa primitoare in acel moment.

Ne facem pozele de final si dansam spre masina.

Il intreb pe Fede daca poate sa mai conduca, dar Fede stie ce face - un joint si isi revine complet imi spune el. Jointul are efectul cafelei se pare. Fiind un domeniu mai putin studiat de mine, il cred pe cuvant.- masina este a lui, casa unde dormim este tot a lui. Treaba si mai ciudata este ca dupa ce fumeaza devine foarte activ si nu mai vrea acasa, vrea sa mearga la o petrecere din apropiere. Cu greu il convingem sa mergem . Conduce foarte bine, doar ca drumul inapoi dureaza 45 de minute, iar cand am venit ne-a luat 10 minute. Mergem cu muzica la maxim si cu geamurile jos si cantam din nou Beatles - Don't pass me by.

A doua zi dimineata suntem cu toti un pic obositi si cam tristi.


Fede planuia sa mergem impreuna la munte, fiindca eu uitasem sa ii spun ca o sa stam doar o zi, asa ca se intristeaza si mai tare cand ii spun ca trebuie sa plecam azi. Mancam cu ai lui, mai discut cu taica-su niste chestii, facem liste de filme si carti pe care ni le recomandam unul altuia. Poze iar, ne suim in masina si mai ascultam inca o data Beatles - Don't pass me by, dar cantam mai trist. Fede imi spune ca tot timpul cand o sa asculte cantecul asta o isi aduca aminte de mine. In statia de bus e o verisoara de a lui care merge la Cordoba. La insistentele lui Fede se ofera sa fie ghidul nostru in Cordoba, dar eu o vad ca e o vaca neserioasa, fiindca la numarul ei intra doar mesageria. Vine busul, ne pupam iar cu Fede si plecam. A fost foarte bine si probabil daca mai stateam inca o zi in plus nu mai era, imi zic eu. Ma culc un pic in bus fiindca ma doare stomacul. E bine ca macar durerea de cap a trecut.

2 comentarii:

  1. Daca le ziceai ca esti din Berceni, inca mai erai pe acolo...

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveam in plan sa revin in Cordoba, teoretic aveam si timp, dar am stat mai mult decat imi planificasem prin Brazilia.

    RăspundețiȘtergere