Tovarasi, m-am mutat pe www.macrameu.ro!

Ar trebui sa fii directionat automat in cateva secunde. Daca nu, te rog apasa aici.

Ma ocup cu turul lumii - momentan prin America de Sud, iar dupa vedem. Probabil Asia.

sâmbătă, 16 aprilie 2011

Cu jeepul prin muntii Boliviei

Am mers 4 zile prin muntii Boliviei cu jeepul. Soferul, foarte meserias, cu glume si simpatic, iar ghida, pe nume Amelia, nume foarte nepotrivit cu personalitatea si personalitatea ei de hitlerista, dupa cum aveam sa aflu ulterior. Parteneri de voiaj au fost 2 argentinieni si un evreu - Nigun, despre care soferul zicea ca Ningun es como Nigun. Am fost tot timpul cam zombie, fiindca ne-am invartit intre 4000 si 6000 de metri, asa ca am bagat somn si coca la greu ca sa ma mentin cat de cat fresh. Cu coca treaba e chiar reala - am luat prima data pe la 7 seara si nu am mai putut sa dorm pana la 3 dimineata. Si nu era ca eram fresh, eram intr-o stare din asta mai intermediara, cam cum sunt bolivienii tot timpul. Pe bolivieni daca ii intrebi ceva iti raspund dupa 2-3 secunde, fiindca trebuie sa scoata creierul din modul hibernate si e normal dupa ani de zile de stat asa mai semi-zombie ca li se cam ard circuite. Dar revenind, evenimente importante din tripul asta au fost asa:

Impotmolirea jeepului in mocirla. Bafta noastra a fost ca ne-am impotmolit la 300 de metri de un sat ca altfel o beleam pe romaneste. Prin sat se intelege sat bolivian din munti, compus dintr-o singura casa cu patio.










Fiindca se inserase am ramas in satul-casa respectiv, treaba care s-a dovedit a fi interesanta.



Asa arata o bucatarie boliviana din munte si in fata, smechera si sigura de ea este Amelia, ghida/bucatareasa. Fata din spate avea copii, dar nu imi era clar cu cine ii facuse, fiindca singurul barbat din casa era tatal ei. Singura ei contributie la discutia cu mine a fost sa rada rusinata. 





Am discutat si business cu barbatul casei - kg de carne de lama il da cu 14 bolivieni - 1.4 Euro iar in La Paz ajunge la 30 de bolivieni. Ideea era sa cumpar eu lame de la el si sa le vand in La Paz. Am dezbatut problema si dupa aia i-am zis ca o sa duc lamele in Europa, sa iau si mai multi bani si sa ii dau in loc de 14 bolivieni 16, lucru care l-a bucurat moderat. Avea cam 250 de lame - putin dupa standardele lor, fiindca nu putea sa isi ia nici macar un jeep, dar daca faceam un business pe termen lung iesea din saracie. Dupa ce am mancat carne de lama in Sucre, am renuntat la ideea cu Europa si a ramas doar La Paz-ul.

Aici e butelia care ne-a scos din belele.






Cel mai meserias jeep din Bolivia.





Mai jos partenerii de drum - Juan - argentianianul, prietena lui careia toate prietenele ei ii zic Mami si asa i-am zis si eu, motiv pentru care i-am uitat numele si Nigun care ne-a spus 2 proverbe evreiesti, cu acest lucru terminandu-se contributia lui sociala. Primul proverb a fost Vaca, vaca, adica fiecare vaca trece pe rand, lucru care inseamna un fel de ne ocupam de fiecare lucru incetisor si cand ii vine timpul. I-am zis de atunci vaca-vaca. Celelalt proverb a fost OK - cada perro tiene su dia.




Am facut in baie la -10 grade in ape termale si a fost bine.






Mai jos diverse imagini din trip.






Momentul cel mai spectaculos dpdv imagistic a fost la salina din Uyuni. Aici sunt pozele de seara. Trebuie sa ii recunosc lui Nigun ideea de a merge la salina seara.














Iar aici pozele de a doua zi.









In afara de asta l-am invatat pe sofer poezia mea cu Basca-n cap, Tigara-n gura, Tractorist, Ma doare-n iar el m-a invatat pe mine un proverb - De la munca si femei nu m-am dat la o parte niciodata.


11 comentarii:

  1. Bravos mai. Misto pozele de la salina si seara si dimineata.
    Vezi ca o sa invatam pe dinafara "El rey" daca il mai bagi o data.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bai, aseara am luat carciumile la rand si in fiecare le-am cerut sa cante doar El rey:)). Repetie pentru Mexic, deh.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, Incredibil peisajul de la salina seara.
    C.

    RăspundețiȘtergere
  4. bah,la noi e pastele acum....hristos a inviat!
    sa ai lumina si sa faci tot ce vrei tu.
    te pupam...mada si marian

    RăspundețiȘtergere
  5. Mersiiiiiiiiiiiiii. Si aici e Pastele. Hristos a inviat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut John, Adevarat a Inviat.
    Cum merge trip-ul? Peisajele sunt extra.
    Ti pup.
    AdiV.

    RăspundețiȘtergere
  7. Merge bre, merge. Ma vad cu familia peste cateva zile in Cancun, in Mexic. Ti pup si io si vb.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bai shmechere mai da un semn de viata sa vada omu' ca traiesti, nu ca mi-ar pasa, dar mai schimb si eu doua vorbe cu unu plimbat si cult pe deasupra. Hai...vorba aia...astept raspuns neaparat inclusiv...provincia. AdiV

    RăspundețiȘtergere
  9. Gata tovarasu Adi. S-a rezolvat. Vezi ca zilele astea o sa vina o multima de articole. Stay tunned.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ok, mosh, merci pentru conversatia matinala avuta cu tine. Hai ca trec in revista ce ai mai facut. Vorbim si "un weekend de sfarsit de saptamana placut" AdiV.

    RăspundețiȘtergere