Tovarasi, m-am mutat pe www.macrameu.ro!

Ar trebui sa fii directionat automat in cateva secunde. Daca nu, te rog apasa aici.

Ma ocup cu turul lumii - momentan prin America de Sud, iar dupa vedem. Probabil Asia.

miercuri, 20 iulie 2011

Brazilianisme

B1.

Am plecat azi din Belo Horizonte spre Rio de Janeiro. Partial din motive financiare si partial fiindca imi place, iau busul in loc de taxi spre aeroporturi si rodoviaria. Asa am facut si acum. Busurile lor sunt construite asa: urci pe la usa din fata sau din spatele busului, ca nu e pozitionata in toate orasele la fel, intr-o zona unde sunt doar 6-7 scaune. Platesti taxatorului, in general cam 2.5 reali, treci de un turnichet si ajungi in zona de platitori.

Misto anuntul. Adevarul e ca toti soferii de autobuze merg ca disperatii. Bine, nu doar ei.

Uitati-va la Cidade de Deus ca sa va elucidati. E o scena in care Buscape si prietenul lui se gandesc sa devina bad-guys si sa il jefuiasca pe taxator, dar fac greseala sa intre in vorba cu el, taxatorul incepe sa le explice cat de bine e ca ei sunt baieti de treaba si nu au luat-o pe calea banditismului, astia nu il mai jefuiesc fiindca era de treaba si asa se termina cariera de mafiot a lui Buscape. Bineinteles ca mai incolo taxatorul ajunge...adica nu va zic, uitati-va la film.

In zona asta micuta de antetaxare stau pensionarii si persoanele inainte sa plateasca. Cand m-am suit eu in bus era full de babe aici si nu aveam loc cu mochila. Taxatorul, baiat de treaba i-a zis soferului sa deschida usa de la mijloc, care e folosita doar pentru coborare si sa ma urc direct acolo. Asta e una. Stau eu in bus linistit si nu stiu de ce ma asteptam ca statia finala sa fie la rodoviaria, desi cand am ajuns in Belo Horizonte am mers vreo 3 strazi ca sa ajung la statia lui. Dar asa e mintea umana - cele mai multe busuri cu care am mers la rodoviaria aveau statie finala acolo, asa ca my wishfull thinking era ca si asta are statia finala tot acolo. Trece rodoviaria, mai trec vreo 4 statii si ma panichez. Ma duc la taxator, il intreb de statia de rodoviaria si asta incepe sa se scuze ca a uitat sa imi zica fiindca s-a luat cu altele. Bagati de seama, eu nu l-am rugat sa imi spuna cand vine parada de rodoviaria. El si-a cerut scuze pentru ca nu facuse o chestie pe care eu nu il rugasem sa o faca. Nu mi-a zis ca sunt un cascat si ca trebuie sa mai platesc un bilet pentru tura de volta. Imi zice ca ajungem in 10 minute la capat si in inca 10 minute ne intoarcem si ca nu trebuie sa platesc nimic. Iar mii de scuze. Mai sta el, se mai gandeste, sare turnichetul si se duce si vorbeste cu soferul. Dupa 1 minut busul meu se opreste langa un bus care mergea in directia opusa si taxatorul imi zice sa ma dau jos si sa il iau pe ala fiindca ajung mai repede asa. A oprit un alt bus doar pentru mine!!!!!! Asta nu e un caz unic, e cam modul de comportament al brazilienilor. In casa lui Cladio din Patos am stat 7 zile pe casa si masa fara sa dau nici un ban. I-am luat un tricou de ziua lui si o carte nevesti-sii fiindca ii placea sa citeasca si mi-a zis ca pentru ea cartile erau scumpe. Adevarul e ca sunt aici. Au fost super incantati de cadouri si mi-au zis ca sunt oricand binevenit in casa lor. Si nu doar fiindca eram prieten cu Fabiana.

B2.

Ajung in Rio la 22:30. Nu se putea ajunge cu busul la hostelul meu, asa ca iau taxiul. Fusesem avertizat de toti ca in Rio toti profita de turisti, iar taximetristii sunt in top la treaba asta, asa ca m-am informat si stiam ca pretul cursei pana la hostel este de 25 de reali. Ca fraierul merg cu primul taximetrist care ma agata dupa ce m-am coborat din bus. Pretul de 30 de reali nu era mult mai mare, dar treaba era ca nu era taximetrist legal, era un ciubucar cu masina lui. In masina, nenea incepe sa imi explice ca o sa fie putin peste 30 de reali, dar eu ma mentin pe pozitie ca ii dau doar 30. Mosmaie ceva despre ora tarzie si tarifele lui standard dar apare zona de defilare din timpul carnavalului si ne luam cu discutii. Ajung la hostel si asta imi arunca pretul de 49 de reali. Ti-am zis ca o sa fie putin peste 30, imi zice. Nu parea ironic. Ba, esti nesimtit, pai nu ai zis 30? Incepem sa ne certam, eu ii zic ca ii dau doar 30, el imi zice ca mi-a spus ca pretul e un pic mai mare, adica 49, dar intre timp eu imi scoteam toate lucrurile din taxi asa ca asta se oftica si imi zice sa platesc cat vreau ca nu il intereseaza discutia. Trebuia sa il pup pe portofel si sa plec, dar i-am dat 30 de reali cat am negociat la inceput si a plecat asta urland nervos.

B3.
In dimineata trecuta a avut loc un asalt asupra un hotel de lux aici in Rio, in cartierul Santa Teresa. Stiu fiindca inainte sa plec din Belo Horizonte mi-am luat un ziar local ca sa ma pun un pic la curent cu stirile de pe aici si a doua stire citita de mine asta era. Iar eu fix in Rio merg. Iar stirea o aflu in timp ce merg spre Rio. Cica 4 tipi au intrat intr-un hotel de lux, unde au stat inclusiv Amy Winehouse. In 1.5 ore le-au luat toti banii turistilor. Fix ca in Cidade de Deus. Bine ca nu stau intr-un hotel de lux.

B4.

Nu toate trebuie sa fie misse bai dl Adi.