Tovarasi, m-am mutat pe www.macrameu.ro!

Ar trebui sa fii directionat automat in cateva secunde. Daca nu, te rog apasa aici.

Ma ocup cu turul lumii - momentan prin America de Sud, iar dupa vedem. Probabil Asia.

miercuri, 24 august 2011

Bucatarie romaneasca

De fiecare data cand sunt intrebat care este mancarea tipica romaneasca intampin dificultati. La inceput le ziceam ca sunt micii. Dupa ce le explicam se lamureau Aha, e kebab, stiu. Nu domne, ca se prepara diferit stai sa iti explic. Pierdeam publicul, in capul lor ramasese ca e ceva asemanator cu kebabul, dar se prepara un pic altfel. Nu e bine. Daca tu ii zici unuia de mancarea ta nationala si ala le confunda cu alte mancaruri inseamna ca trebuie sa mai caut. Am inceput sa o dau pe latura comica si le ziceam mici cu bere, dar in engleza, spaniola sau portugheza nu suna ca in romana. Radeau doar un pic. Asa ca am inceput sa le zic de ciorba de burta. In Brazilia au si ei ciorba de burta - eu nu am intalnit, dar ei zic ca exista. Le explic ca noi o mancam ca prim fel, ca aproape divinizam ciorba, mai ales pe cea de burta dar efectul e redus. 

Intr-o zi, prepara Sandra paste cu orez si friptura - as usual. Cand ma duc la frigider sa iau Guarana-ul vad o ceapa. Sandrei ii pica fata in momentul in care ii zic ca eu vreau sa mananc ceapa. Cum ceapa mai? Goala asa? Cu sare, draga. Tu nu ai mancat niciodata? Da ea din cap, european ciudat. Si ii povestesc cum mergeam eu la camp in copilarie la bunica-mea la cules porumbul si alte munci cu frati-miu si verii. Si de mancat mancam rosii cu branza cu ceapa si cu paine. Sandra holbeaza ochii la mine. Atunci mi-am dat seama. Asta este. Asta este domne mancarea traditionala romaneasca. Lasa-ti-ma cu sarmalutele, cu micii, cu ciorbele sau mamaliga. Nimeni nu poate sa traiasca mancand exclusiv mamaliga. Rosii cu branza cu ceapa si cu paine. I hit the jackpot baby. Popor de tarani si ciobani. Ce sa fi mancat? Cozonac?



3 comentarii:

  1. Daca mai puneai si niste slana...

    RăspundețiȘtergere
  2. Problema cu mincarea traditionala o am si eu... asa ca in general o scald cu chestii de genul: mincaruri gatite si pline de grasime din care maninci 3 zile daca se pastreaza bine la frigider. Varianta ta e mai simplu de explicat, asa ca o sa o adopt :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pana si mister Gigi tot asta mananca. Vezi, tine la traditie.

    RăspundețiȘtergere